Katarzyna Nowik

Absolwentka Wydziału Lekarskiego Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach.

Doświadczenie w dziedzinie okulistyki zdobywała w Klinicznym Oddziale Okulistycznym Okręgowego Szpitala Kolejowego w Katowicach pod kierownictwem Profesora Edwarda Wylęgały, gdzie odbywała szkolenie specjalizacyjne w latach 2013-2018.

Stypendystka grantu European Society of Ophthalmology w ramach którego odbyła staż w renomowanej Klinice Okulistycznej Moorfields Eye Hospital w Londynie oraz w Klinice Okulistyki  Aarhus w Danii.

Członkini projektu naukowego „Strategmed”- Innowacyjna strategia diagnostyki, profilaktyki i adiuwantowej terapii wybranych schorzeń neurodegeneracyjnych  w populacji polskiej.

Autorka rozdziałów do książki „Zastosowanie optycznej koherentnej tomografii w okulistyce” pod redakcją Profesora Edwarda Wylęgały.

Szczególne zainteresowania zawodowe: choroby przedniego odcinka gałki ocznej – choroby rogówki (zapalenia, dystrofie, zwyrodnienia, stożek rogówki i inne).

Stale poszerza swoją wiedzę oraz umiejętności biorąc udział w wielu zjazdach polskich oraz zagranicznych. Autorka publikacji i wystąpień zjazdowych. Uczestnik wielu kursów i szkoleń specjalistycznych.

Członek Polskiego Towarzystwa Okulistycznego.

OKULOPLASTYKA

• zmiany skórne na powiekach i okolicach oczu
  • kępki żółte
  • gradówka